Apica, ett svenskt IT-företag specialiserat på prestanda och testning har nyligen slutfört en analys av hyrbilsföretag på nätet. I analysen testade man bland annat svarstider - där variationen var stor. Bäst ut var OKQ8 med svarstider strax under 2 sekunder jämfört med Hertz med svarstider på närmare 6 sekunder.
I testet har man utgått från en toleransnivå på 3 sekunder vilket anses vara det längsta en besökare ska behöva vänta. Att svarstiderna är viktiga är det inget snack om. Studier från Amazon visade att försäljningen minskade med 1% för varje 0,1 sekunds ökning av svarstiderna. Men svarstiderna på sidan påverkar inte bara besökaren utan även sidans ranking i Googles sökresultat. Denna aspekt är i många fall precis lika viktig som besökarens upplevelse.
Testet är endast gjort på själva laddningstiden av sajten och därmed inte på svarstiden för en faktiskt prissökning. Denna typ av analys hade varit ännu mera intressant att se då den här typ av sökning ofta tar upp mot 10-15 sekunder att utföra.
Vid ett simpelt test av OKQ8 och Hertz.s respektive bokningssidor visar ett mera jämnt resultat där Hertz faktiskt slår OKQ8 med ett par tiondelar.
Vid test av ezy.s egen hyrbilsmotor, ezyCars som bland annat används av Swanson's, visar resultattider på prissökningen på strax över 2 sekunder - vilket för tillfället är snabbare än både Hertz och OKQ8.
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
facebook
adwords
ezyen
google
Reseapan
android
rese o it
resedagböcker
web 3.0
"user generated content" som resenätverk och communities
Amadeus
Blackberry
Facebook app
Flickr/Picasa osv. mobilsajter och appar
Flymango
GTA
Groupon
Hotelbeds
IT och mobil
Miki
Online marknadsföring av resor
Resdagboken
Resor och social media
SEO
Sunhotels
Svensk reseindustri
Tourico
Travco
Windows
World Travel Market
affiliates
airline
alternativ till resdagboken
american express
app
appar mobilsajt
bloggar
den semantiska webben
e-handel
e-handel resor
expedia
ezy
ezyflight
google +1
google earth
guide pal
hostelworld
iPhone
ibe
importera resedagbok
iphone app
mobila lösningar
mobiltjänster
online reseföretag
reseappar
resecommunity
reseguiden
reseköp online
reseköpare
resepan
reseplanering i social nätverk
reviews
samtrafiken
skyscanner
smarta telefoner
söka resor i mobil
trip advisor
tripadvisor
viral
web 2.0
webbsidor för reseföretag
webwerkstaden
youtube
1 kommentar:
Woah, den hästen ser så snygg ut !! Jag var också i Bilesholm nyligen, men jag hade ingen aning om att de har en sådan skönhet där!)) Och ledsen för ditt platta däck, för jag har en Volvo också och det är ingen hemlighet att det är svårt att hitta rätt reservdäck i detta platser. Glad att jag hittade den här webbplatsen för att få alla reservdelar jag behöver med bästa kvalitet https://www.bildelarexpert.se/ och deras leverans är som super snabb! :D Du borde komma ihåg om något skulle bli fel med din enastående Meekattbil härpå)
Skicka en kommentar