Det kanske inte var något revolutionerande uttalande.. En helt övervägande del av Sveriges hushåll har idag bredband. Enligt en rapport från Boston Consulting Group bidrar Internet med mer än 200 miljarder SEK till den svenska ekonomin, den beräknas dessutom fortsätta växa betydligt fortare än ekonomin i sin helhet.
Konsumtion står för den största delen, varav bl a resor är en stor del. Men dessutom finns en stor påverkan i hur konsumenter söker bl a varor och tjänster, som sedan köps fysiskt i butik.
Den effekten, som även ibland kallas "the billboard effekt", ska bl a eseföretag inte underskatta enligt ezy's erfarenhet, speciellt avser det dyrare och mer komplicerade produkter och tjänster, t ex kryssningar, medan t ex rena flygbokningar är lätta att jämföra och boka direkt på nätet. Dvs även om dina produkter ens är möjliga att boka, så är närvaron på nätet viktig för att konsumenterna ska hitta dig!
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
facebook
adwords
ezyen
google
Reseapan
android
rese o it
resedagböcker
web 3.0
"user generated content" som resenätverk och communities
Amadeus
Blackberry
Facebook app
Flickr/Picasa osv. mobilsajter och appar
Flymango
GTA
Groupon
Hotelbeds
IT och mobil
Miki
Online marknadsföring av resor
Resdagboken
Resor och social media
SEO
Sunhotels
Svensk reseindustri
Tourico
Travco
Windows
World Travel Market
affiliates
airline
alternativ till resdagboken
american express
app
appar mobilsajt
bloggar
den semantiska webben
e-handel
e-handel resor
expedia
ezy
ezyflight
google +1
google earth
guide pal
hostelworld
iPhone
ibe
importera resedagbok
iphone app
mobila lösningar
mobiltjänster
online reseföretag
reseappar
resecommunity
reseguiden
reseköp online
reseköpare
resepan
reseplanering i social nätverk
reviews
samtrafiken
skyscanner
smarta telefoner
söka resor i mobil
trip advisor
tripadvisor
viral
web 2.0
webbsidor för reseföretag
webwerkstaden
youtube
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar