ezy bloggar högt och lågt om den senaste tekniken, onlineförsäljning, resebranchen, senaste trenderna inom internetvärlden. Och en hel del annat.

Irritation över reseköp online, måste förenklas

februari 28, 2012


En stor undersökning om konsumenters behov och uppträdande vid köp av resor online har presenterats av Amadeus. Undersökningen ”Empowering inspiration: the future of travel search” har frågat 4 638 reseköpare i USA, Storbritannien, Tyskland, Indien, Ryssland och Brasilien.

En klar skillnad märks mellan konsumenter från nya marknader och mer etablerade. Bland amerikanerna var det 47 procent som upplevde irritation under köpprocessen medan 78 procent av ryssarna kände samma sak.

Ungefär hälften av reseköparna från etablerade marknader gjorde sina sökningar med en viss destination i åtanke medan samma sak gällde bara en tredjedel av gruppen från nya marknader.

Stephane Durand, Director of Online & Leisure på Amadeus, kommenterade:
”Det finns fortfarande goda möjligheter för reseföretag att inspirera och fånga nya kunder genom att erbjuda en enklare hantering, med mindre irritation. Avancerad sökhjälp och mer individualiserat innehåll på ett tidigare stadium, är nycklar till framgång.”

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar