Under de senaste veckorna har man tidvis sett hur presentationen av "Sitelinks" har förändrats i Googles sökresultat. Sitelinks är de underlänkar som visas under ett sökresultat. Sitelinks skapas automatisk av Google baserat på vanliga sökfrågor till sajten och har tidigare visats upp som enkla länkar, max 8 stycken:
De senaste veckorna har dessa Sitelinks däremot sett annorlunda ut och igår bekräftade Google i en officiell blogpost att man förändrat utseendet på Sitelinks samt ökat det maximala antalet länkar till 12.
Istället för att bara visa upp rubriken från respektive undersida visas nu även en kortare beskrivning av sidan upp. Målet är självklart att göra det lättare för besökare att hitta det den söker. Man beskriver även att algoritmen för att avgöra vilka Sitelinks som visas upp har förändrats. Ju säkrare Google är att den aktuella sidan är den man söker - dessto fler Sitelinks kommer att visas upp.
Läs nyheten hos Google >
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
facebook
adwords
ezyen
google
Reseapan
android
rese o it
resedagböcker
web 3.0
"user generated content" som resenätverk och communities
Amadeus
Blackberry
Facebook app
Flickr/Picasa osv. mobilsajter och appar
Flymango
GTA
Groupon
Hotelbeds
IT och mobil
Miki
Online marknadsföring av resor
Resdagboken
Resor och social media
SEO
Sunhotels
Svensk reseindustri
Tourico
Travco
Windows
World Travel Market
affiliates
airline
alternativ till resdagboken
american express
app
appar mobilsajt
bloggar
den semantiska webben
e-handel
e-handel resor
expedia
ezy
ezyflight
google +1
google earth
guide pal
hostelworld
iPhone
ibe
importera resedagbok
iphone app
mobila lösningar
mobiltjänster
online reseföretag
reseappar
resecommunity
reseguiden
reseköp online
reseköpare
resepan
reseplanering i social nätverk
reviews
samtrafiken
skyscanner
smarta telefoner
söka resor i mobil
trip advisor
tripadvisor
viral
web 2.0
webbsidor för reseföretag
webwerkstaden
youtube
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar